Ćwiczenia wzmocnienie kolan

Podobne

 

to get to the rainbow you have to go through the storm

Temat: prosze o pomoc


początkujących. Są bardzo niedrogie, a do tego nie są obciążające.
Żadnego skakania i cudów. Wzmocnisz sobie kręgosłup i stawy.


Absolutnie NIE.
Uwielbiam Tai -chi, ale osobom z dużą nadwagą nie polecam, a wręcz stanowczo
odradzam.
To sport gdzie faktycznie można ćwiczyć ile się daje radę, ale mimo
wszystko, forma jest opracowana tak, by ją robić nisko na nogach.
BARDZO dostają przy tym stawy zwłaszcza kostki i kolana - ja jestem lekka,
ale pierwsze pół roku, to był nieustający praktycznie ból kostek i kolan z
opuchliznami włącznie.
Fakt, starałam się, chciałam wszystko robić na maxa swoich możliwości, a
trener cisnął ostro, ale nie wyobrażam sobie nawet, jak tragiczne w skutkach
mogły by być konsekwencje tego u osób, których stawy i tak są nadmiernie
obciążone, nawet przy lżejszej formie treningu.
Wystarczy popatrzeć jakie typy ta sztuka walki preferuje - większość
bardziej zaawansowanych to osoby dość niskie i lekkie o szczupłej
muskulaturze - długich ścięgnach, kosztem mięśni.

Nie polecam Tai- chi osobom z nadwagą, nie wiadomo na kogo trafią w roli
trenera, nawet lekkie osoby przy intensywnych treningach dorabiają się
kontuzji kostek i kolan. Trenerzy, to _trenerzy _danego _stylu_ walki a nie
rehabilitanci z odpowiednią wiedza na temat problemów osób z nadwagą.
Pozycja mabu, czy fragmenty sekwencji typu pojedynczy bicz, czy złoty kogut,
to masakra dla stawów dźwigających nadmiarowe kilogramy.

Sowa


Źródło: topranking.pl/1561/prosze,o,pomoc.php


Temat: Pytanie do ortopedy
Witajcie!
Jestem w 29 tyg. ciąży, w pracy zrobiło mi się słabo, podczas upadku
zwichnęłam sobie rzepkę w kolanie. Nogę nastawiali mi pod małą narkozą, teraz
mam stabilizator na kolanie, mam mało chodzić, nie obciążać kolana. Mam kule,
więc jest ok.

Proszę napiszcie:
- czy sa jakieś ćwiczenia, kt. mogę wykonywać celem wzmocnienia kolana?
- co mogę jeść, by wzmocnić staw i jego odbudowę? coś mi się kołaczą po głowie
jakies wywary z kości...

Termin porodu mam na koniec marca, nie wiem czy będę w stanie chodzic do tego
czasu normalnie, chyba przyrosnę do kuli, bo na maxa boję się znowu problemów
ze stawem, zreszta po porodzie czeka mnie operacja kolana. :(

Pozdrawiam Was serdecznie
osinka


Źródło: topranking.pl/1849/pytanie,do,ortopedy.php


Temat: Kontuzja (zerwanie więzadeł krzyżowych)

Kolano bez ACL można próbować wyćwiczyć tak, aby nie uciekało. Przy
czym wyćwiczyć nie znaczy tylko wzmocnić mięśnie, szczegóły u
fizjoterapeuty.
Kolano bez ACL podlega przyśpieszonemu procesowi degeneracji, co może
skutkować np w perspektywie 20 lat koniecznością wymiany kolana.
Rekonstrukcja ACL ma co najmniej ograniczyć zużycie się stawu. Choć z
tego co wiem, dowodów na to (jeszcze) nie ma.
Opowieści pacjentów "rekonstruowanych" w niektórych szpitalach bez
praktycznie żadnej rehabilitacji budzą grozę. Nie bez znaczenia jest
doświadczenie operatora.
Rehabilitacja (czyli ćwiczenia!) po rekonstrukcji zaczynają się prawie
zaraz po operacji i w pewnym sensie powinny trwać całe życie. Na
początku powinny być wykonywane codziennie. Np 3 dni pod nadzorem
fizjoterapeuty i  cześć ćwiczeń samodzielnie. Jeśli ktoś nie ma na to
ochoty to nie widzę sensu rekonstrukcji.

Dokładnie tak samo uważam. Ja miałem rekonstrukcje 9 miesięcy temu i przez
pierwsze 3,5 miesiąca codziennie ćwiczyłem noge. Za miesiąc mam zamiar
spróbować pograć w piłkę na hali bo biegam już swobodnie od 2 miesięcy.
Jeśli chcesz grać w piłkę to pewnie rekonstrukcja będzie konieczna, ale
przygotuj się na długą rehabilitację i będziesz musiał uzbroić sie w wielką
cierpliwość bo pewnych rzeczy nie da sie przyśpieszyć...


Źródło: topranking.pl/1851/kontuzja,zerwanie,wiezadel,krzyzowych.php


Temat: Dyskopatia a wyczynowe uprawianie sportu


Bede sie musial powaznie nad tym zastanowic, bo siedzenie na krzesle
mnie wykonczy.


Przeszłam przez etap klęcznika - mi osobiście na dłuższą metę się nie spodobał.

Zdecydowanie wolę dobre krzesło + umiejętność prawidłowego siedzenia + przerwy.
To moim zdaniem najlepsza opcja. Dobre krzesło dla mnie, to takie, na którym
siedzę prosto :) Ważne jest ustawienie kręgosłupa - czyli leciutkie wygięcie w
części lędźwiowej i to wcale nie w stronę oparcia ;) Uzyskać to najłatwiej
poprzez prawidłowe ustawienie miednicy. Jeśli siedzisko posiada spadek w stronę
kolan (jak jest np. w klęczniku) to kręgosłup automatycznie ustawia się w miarę
prosto. Zamiast klęcznika można użyć specjalnej poduszki dającej taki spadek. Ja
nie mam ani jednego, ani drugiego - ale też nie na każdym fotelu umiem siedzieć
(mniej więcej 2/3 zdecydowanie odpada - sprawdzałam w sklepie)

Prawidłowe siedzenie to także kwestia ćwiczeń. Nie tyle chodzi o wzmocnienie
mięśni grzbietu/brzucha itd. ale bardziej o przywrócenie równowagi: usunięcie
przykurczów itp. (to już raczej ociera się o _porządną_ fizjoterapię, a tu
specjalistą nie jestem)

Marek Bieniek podawał tu link do moim zdaniem krzesła/fotela idealnego :)
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.sci.medycyna&aid=6...

Pozdrawiam
Jola


Źródło: topranking.pl/1851/dyskopatia,a,wyczynowe,uprawianie,sportu.php


Temat: Rower do rehabilitacji
Rozkręcone już jest, teraz trzeba wzmocnić mięsien. Jak była pogoda
jeździłem ok 60 km. dziennie po lesie, czyli nie było tak źle. Zależy mi na
tym by móc teraz jeszcze ćwiczyć w domu przy dużym oporze.

    pzdr


chcesz "rozkrecić" kolano czy idziesz na wyczyn?pokręc pół  godziny na
"luzie",zobaczysz do czego jestes zdolny(moze Ci sie uda) pozdrawiam
Pawel

| Witam,
| Miałem wypadek, ściągnięto mi gips, który nosiłem prawie dwa miesiące
| więc
| noga to prawie kompletny flak, nie jestm w stanie biegać, kiepsko wchodzi
mi
| się po schodach. Wiem, że muszę jeździć na rowerze, ale pogoda nie
dopisuje
| więc myślę o kupnie rowera rehabilitacyjnego. Byłem w paru sklepach i nic
| ciekawego nie mogę znaleść, przeważnie rowery magnetyczne-za słaby opór,
| rowery reabilitacyjne. skrzypią trzeszczą i wogóle porażka. Poradźcie co
| kupić. ja nawet nie wiem czy wybrać magnetica czy zwykły.

|     pzdr



Źródło: topranking.pl/1851/rower,do,rehabilitacji.php


Temat: Co zrobić, aby nogi były zgrabne?
Co to znaczy od kilku lat???
Z tym chyba czlowiek sie rodzi???
Jedno jest pewne trzeba dbac o iksowate (jedno,badz dwa) kolano.Bardzo czesto
zaniedbane,obciazone nadwaga,kwalfikuja sie do operacji -nierowny nacisk w
stawie=starcie lekatki.Wiem,ze trzeba szczegolnie dokladnie cwiczyc (wzmocnic)
czworglowe.
Nigdy nie slyszalam o proponowanej technice Yumeiho.
Moze jakies szczegoly??????
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,342,4364709,4364709,Co_zrobic_aby_nogi_byly_zgrabne_.html


Temat: co po artroskopii kolana?
co po artroskopii kolana?
czesc;-)

dokładnie 1 kwietnia przeszłam zabieg artroskopii kolana (wycięcie czesci
łąkotki i naciagniecie więzadła przedniego). Na rehabilitacji, ktora juz
zakonczylam, dowiedzialam sie ze moge chodzic na siłownie na wzmocnienie
miesni. Nie wiem niestety jakie cwiczenia powinnam wykonywac, czy sa jakies
programy ktore uwzgledniaja tego rodzaju przebyte zabigi?

nie chce sobie zaszkodzic wiadomo. myslałam o zapisaniu sie do gymnasionu i
poradzeniu sie jakiegos trenera, czy myslicie ze to dobry wybór?

serdecznie pozdrawiam

M.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,342,25246951,25246951,co_po_artroskopii_kolana_.html


Temat: Run Forest ! Ruuuuuun !!!!
Moim skromnym zdaniem, zanim zaczniesz biegac, warto najpierw
wzmocnic troche nogi innymi cwiczeniami, po to aby Ci od razu kolana
nie poszly (rozumiem, ze masz troche wiecej wagi niz potrzeba ;)).
Moje doswiadczenie z bieganiem jest takie, ze gdy zaczelam biegac
nieprzygotowana, to udawalo mi sie przebiec jakies 2 minuty, zanim
wszystko odmawialo mi posluszenstwa (nogi, serce). Zamienilam wiec
biegi na rownie wyczerpujacy, ale nie obciazajacy tak serducha,
marsz pod gore (bez trzymania sie uchwytow biezni!) oraz cwiczenia
wzmacniajace miesnie ud (ja robila akurat tylko leg pressy i
wyprosty kolan w siedzeniu, ale pewnie mozna znalezc inne
cwiczenia). Po ok. 5 miesiecy takich zabiegow zaczelam biegac.
Roznica kolosalna. Moge biec bez przerwy 20-25 minut, nawet pod
lekka gorke, i nic mi nie jest.
No i buty sa bardzo wazne. Od podeszwy zalezy jak pracuje stopa i
jakie sie ma wybicie, co z kolei wplywa na kolana. Bieganie w
zwyklych trampkach niewskazane...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,342,77731783,77731783,Run_Forest_Ruuuuuun_.html


Temat: piłka

piłka jest mi potrzebna do ćwiczeń, muszę sobie ogólnie poprawić kondycję bo mam
niestety siedzącą pracę, i muszę wzmocnić sobie kręgosłup.
Dostałam od ortopedy zestaw ćwiczeń do wykonywania na piłce właśnie, więc chcę
sobie taką zakupić. Rozumiem, że wypustki to zbędny bajer, więc sobie daruję,
ale ta wielkość mi nie daje spokoju, bo dużo tam mam ćwiczeń podczas których
powinnam się tak jakby położyć plecami na piłce. Czy wtedy też kolana mam mieć
pod kątem prostym?
Chyba rzeczywiście muszę się przymierzyć, spróbuję taką 65 cm. Może będzie ok.
Dzięki

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,342,67354780,67354780,pilka.html


Temat: co sadzicie o step aerobic?
straszne bzdury
step dużo daje bo jest świetnym ćwiczeniem spalającym - na koniec seria
wzmacniania i brzuszków i jak dla mnie jest bardzo efektywny ćwiczę od lat ,
prowadzę również i kolana mam dobre ...
a ćwiczenia pbu wzmacniają , ale jeżeli wzmocnisz mięśnie , a tłuszczyk
będziesz miała - to i tak nie będzie tych mieśni widać - polecam to i to na
zmiane ;-)
pozdr

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,342,56283323,56283323,co_sadzicie_o_step_aerobic_.html


Temat: do instruktorow aerobiku!!!
do instruktorow aerobiku!!!
bylam dzis na zajeciach z nowa trenerka i poznalam nowy dla mnie dotychczas
sposob cwiczen- juz pisze o co dokladnie chodzi:
otoz wedlug niej przy cwiczeniach typu squat( chyba tak sie to pisze) przy
wyjsciu w gore kiedy sie napina porzadnie posladki powinno sie wyprostowac
calkowicie kolana- a ja zawsze bylam uczona przez okolo 10 trenerow ze nie
powinno sie ich prostowac do konca
wytlumaczyla ona nam ze tylko w ten sposob cwiczymy jedna z glow miesnia
czworoglowego- przyczepiona z boku na kolanie
do tego osoba ta uwaza ze wspolczesnie za malo prostujemy nogi - np. chodzac
nie robi sie tego naturalnie warto wiec pamietac o tym w czasie cwiczen
do tego jeszcze dochodzi praca rak przy krokach typu step touch - lepsze sa
wymachy niz rytmiczne ruchy ( w przod i w tyl) bo w ten sposob mozemy wzmocnic
te partie ciala
prosze o opinie - chcialabym wiedziec czy sa 2 szkoly, 2 podejscia czy
powinnam zmienic to do czego przywyklam
juz sobie to wyobrazam jak bede upominana zeby nie prostowac kolan do konca u
osob u ktorych cwicze najczesciej - uwazam ich takze za profesjonalistow
czekam z niecierpliwoscia na opinie
pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,342,63618819,63618819,do_instruktorow_aerobiku_.html


Temat: step i kolana
Od lat mam problemy z kolanami, ale po licznych kontaktach z ortopedami mam ich
dość. Znają się na prawdziwych urazach, ale leczenie bólu to nie ich branża.
Bóle kolan bez wyraźnych urazów to efekt lekkiej opuchlizny, spowodowanej przez
stany zapalne w wyniku podrażnienia okostnej. Zaniechanie ćwiczeń to kanał, bo
ta okostna nigdy się nie wzmocni i po powrocie do ćwiczeń wszystko prędzej czy
później wraca. Stany zapalne i płyny pozapalne usuwa się przez stałe
przegrzewanie bolącej okolicy przez środki rozgrzewające I UMIARKOWANE
ćwiczenia, które 1. poprzez przekrwienie ćwiczonej okolicy dostarczają więcej
krwi (a wiec i leukocytów) do miejsca dotknietego stanem zapalnym i 2.
wzmacniają mięśnie uruchamiające staw, przez co zmniejszają jego obciążenie
jako dodatkowe amortyzatory przeciążeń. Było już o tym sporo na forum, łącznie
z podobnymi zaleceniami (dobrych) ortopedów. Jeśli już iść do ortopedy, to
wyłącznie sportowego.
Co do artresanu, to najtańsza obecnie glukozamina, środek budulcowy tkanek
stawowych, a jego dodatkowe działanie to poprzez absorbcję wody tworzenie jakby
dodatkowej warstwy amortyzującej pomiędzy pracującymi powoierzchniami stawów.
Zapobiega to np. 'sztywnieniu' unieruchomionych stawów - miałem taki problem z
prawym kolanem, po upadku w górach (trwałe odkształcenie).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,342,6321880,6321880,step_i_kolana.html



Designed by Finerdesign.com