ćwiczenia logiczne dla dzieci

Podobne

 

to get to the rainbow you have to go through the storm

Temat: Czy 11 latek może już zacząć ćwiczyć?????

podales cos co jest oczywiste.

A czego się spodziewałeś ??


na towlasnie wplywa trening z obciazeniemwlasnego ciala silowy.

..ma także zastosowanie hantla, sztangi, gumy, krążka i inych urządzeń ?? tak wnioskować można z Twojej wypowiedzi....Siłę mięśniową moża rozpatrywać za pomocą 3 praw pana Newtona.. gdzie mowa jest o oprze.. Dlaczego sądzisz że gryfy i hantle to coś złego ?? przecież nikt tu nie mówi o dużych ciężarach to przecież logiczne... Ćwiczenia siłowe dzieli się na dwie grupy oczywiście w zależności od stosowanego obciążenia: - z obciążeniem zewnętrznym (hantle..sztangi.. opór stawiany przez partnera jest również oporem zewnętrznym...opór środowiska itd) oraz z obciążeniem własnego ciała... Więc jak widzisz są dwie drogi...optymalnym rozwiązaniem jest umiejętne mieszanie obu rodzaji... dziecko nie może być pozostawione samemu sobie.. musi przy nim czuwać ktoś dorosły... z pewną wiedzą praktyczną jak i teoretyczną... od szamanów również polecam trzymać sie z dala...
Źródło: fbb.pl/index.php?showtopic=12575



Temat: Klocki PUS
Od dwóch tygodni szalejemy z Julką na tych klockach. Bardzo pomysłowa i fajna sprawa! Książeczki do tych klocków są na różnym poziomie, dla dzieci w różnym wieku. Julia uwielbia zadania logiczne i ćwiczenie alfabetu. Znalazłam je tutaj:
http://www.seventhsea.pl/product_info.php/products_id/604
Źródło: maluchy.pl/forum/index.php?showtopic=49030


Temat: Możliwości twórcze w wieku szkolnym
Kapitalną właściwością psychiki dziecka w młodszym wieku szkolnym jest wyjątkowa w tym okresie pobudliwość umysłowa, której towarzyszy silne napięcie ciekawości. Dziecko przeżywa wówczas naturalny głód poznania. Ćwiczenie i uczenie się staje się przyjemnością i potrzebą. Pamięć zaostrza się, jest ona mechaniczna i osiąga szczytowe nasilenie w wieku 10-11 lat (kl. III-IV). Jest to najlepszy okres nauczania tego wszystkiego, co opiera się na pamięci mechanicznej: wiersze, proza, a także stosowania zabaw intelektualnych, ćwiczących zdolności twórcze. Ponieważ myślenie jest praktyczne, również i zabawy powinny się posługiwać tematyką konkretna.

W wieku 12-15 lat (dawniej klasy V-VIII, dzisiaj gimnazjum) pamięć mechaniczna powoli obniża się powoli, a wzrasta pamięć logiczna.9) Jest to okres nazywany wiekiem rozumowania, dorastania, dojrzewania, młodocianym, wiekiem szkolnym.

W wieku 12 lat - u progu "dojrzewania", dziecko przeżywa bardzo ważny okres rozwojowy, w którym odkrywa własna odrębność osobowościową, po raz pierwszy ujmuje związek między własną teraźniejszością a przyszłością. W miarę dorastania, dzieci szukają materiału do tworzenia własnej osobowości, modeli pomagających w rozwiązywaniu własnych problemów i zadań życiowych, pomocy w intensywnym tworzeniu światopoglądu i ideologii, porządkujących świat, własne przeżycia i własną egzystencję, ujmując ją w perspektywie ponad jednostkowej. 10)
Źródło: pitak.fora.pl/a/a,75.html


Temat: naśladowcy Napoleona
No cóż Agul, tak łatwo się nie wywiniesz. Trzeba ponosić konsekwencje swoich słów...

Otóż jedyne ludobójstw, jakie mozna zarzuić Napoleonowi, miało miejsce w czasie kampanii w Egipcie, a dokładniej już w czasie wyprawy do Syrii, kiedy wyrżnięto 2 tys. tureckich żołnierzy, których nie było jak żywić. I to z całą pewnością było ludobójstwo. Natomiast co do walk w Hiszpanii, to zważ na to, zę jeśli mówimy o ludobójstwie, to chyba z obu stron, Francuzi nie byli specjalnie lepiej traktowani i to nie tylko w obozach na Balearach, o których pisał Castiglione, ale ciągle w czasie walk i po nich. NIemniej, nie nazywałbym tego ludobójstewm, ale najciemniejszą stroną wojny. Niekonieczną, ale niestety często obecną, zwłaszcza wtedy, kiedy obie strony zapominają sie w nienawiści i nakręcają spiralę. Nikt tu nie usprawiedliwia do końca Francuzów, czy Polaków. Niemniej logiczne jest, że kiedy widzisz zmasakrowane zwłoki swoich kumpli to niekoniecznie wierzysz, że Ci co to zrobili, byli przedstawicielami religii, której głównym przykazaniem jest miłowanie bliźniego. I nie wiem, któ by wygrał w wyrafinowanych męczarniach, jakie zadawano jeńcom...

Dla mnie ludobójstwo, to świadome wybijanie ludzi, w sytauacji, kiedy dookoła nie ma działań wojennych, a Ci, których morduje się, nie zagrażają bezpośrednio Twojemu krajowi.


Czy 200 lat w odniesieniu do zbrodnii to dużo?

Poczytaj sobie o pochodzie armii Tureckiej pod Chocim w 1621 roku. Nie przypominam sobie, żeby Napoleon w czasie swoich kampanii kazał ćwiczyć celność swoich zółnierzy, na jeńcach. Nie przypominam sobie również, aby jego żołnierze ćwiartowali ich na strzępy, "dla zabawy". Ale to właśnie było 200 lat przed Napoleonem. Wiele się zmieniło? W czasie wojen napoleońskich, nie było czegoś takiego jak konwencja haska, czy genewska, a więć dokumenty, podpisanego pzrez walczące (później) strony. Oczywiście mimo, że Niemcy podpisali te konwencje łamali je w czasie obu wojen światowych (zresztą nie tylko oni, Alianci również, ale to oni wygrali wojny więc )... Niemniej chyba było trochę inaczej i wykazano wiele dobrej woli w wielu wypadkach....

A co do Anglików i wojny burskiej, to nie byłbym takli pewien Duroc. Mimo mojej wielkiej niechęci do Angoli i sympatyzowania z Burami, był to całkiem logiczny sposób postępowania, a śmierć zbierająca w obozach koncentracyjnych obfite żniwo, była wynikiem niedbalstwa raczej, niz planowania. Wyrażnie to widać po wizycie kobitek z Anglii, które zajęły się opieką nad obozami. Co nie zmienia faktu, ża mnóstwo Burów, a zwłaszcza kobiet i dzieci zginęło niepotrzebnie za swój kraj, który dziś nie istnieje.
Źródło: forum.gery.pl/index.php?showtopic=23496


Temat: myślenie krytyczne
Należy zwrócić uwagę na tworzenie różnych form pytań (m.in. skupiających uwagę, porównawczych, uściślających),a także odnoszenie ich do poziomów myślenia. Okazuje się, że do jednego zdarzenia (lub przedmiotu, zjawiska) można ułożyć wiele pytań. W dodatku, są to pytania, które nakłaniają do myślenia, wymagają porównywania, wyciągania wniosków, analizowania. Niestety, rzadko zadaje się takie pytania. Najczęściej mamy do czynienia z pytaniami o „suche fakty”, które nie wymagają zagłębienia się w temat i nie rozwijają myślenia.
Dlatego powinnyśmy pamiętać, że możemy wspomóc naukę myślenia krytycznego u dzieci (aby umiały np. formułować problemy, selekcjonować informacje).
Istnieje kilka rodzajów inteligencji. W jednym z jej podziałów wyróżniamy m.in. inteligencję: intrapersonalna, muzyczna, logiczno-matematyczna, ruchowa, interpersonalna (społeczna). I właśnie ta ostatnia – społeczna – jest szczególnie ważna dla nauczycieli. Powinni oni bowiem mieć rozwinięty taki typ inteligencji, czyli: być dobrymi negocjatorami, łatwo nawiązywać kontakty międzyludzkie, lubić przebywać z ludźmi, współpracować z nimi itp. Nauczyciel powinien także obserwować swoich uczniów i dostrzec, która z inteligencji przeważa w każdym z nich. Dzięki temu nauczyciel będzie mógł odpowiednio stymulować ucznia do pracy, podpowiedzieć mu sposoby uczenia się odpowiednie do danego typu inteligencji (co wcale nie oznacza, że uczeń z nich skorzysta ).
Bardzo ciekawą formą ćwiczeń pozwalających na „rozruszanie” umysłu jest rozwiązywanie zagadek. Niektóre wydają się bardzo łatwe i rozwiązanie ich nie stwarza nam problemu. Ale są i takie zagadki, które wymagają wyjścia poza schematy, szerszego myślenia, wyobrażenia sobie czegoś innego niż, to co wynika z treści zagadki. W dodatku, jeśli zdołamy dociec prawdy, mamy z tego satysfakcję, a tym samym jesteśmy chętni do dalszego ćwiczenia umysłu. Podobnie będzie z dziećmi. Dlatego, należy pamiętać o dostosowaniu poziomu trudności do możliwości dzieci, aby nie zniechęcić ich.
Źródło: aktywizacjamysleniadziecka.fora.pl/a/a,25.html



Designed by Finerdesign.com