Ćwiczenia izometryczne na mięśnie brzucha

Podobne

 

to get to the rainbow you have to go through the storm

Temat: Termin LIPIEC 2004 -3
Mamami, tylko nie wszystkie ... Ja mam zamiar zrobić powtórkę z rozrywki i chodzić prosciutko jak po linie (nie ważne ile to bedzie wymagać wysiłku) i siadać mam zamiar też normalnie- nóżki razem jak na kobietę przystało

tak na marginesie to właśnie takie trzymanie formy (tzn dbałośc o estetykę chodzenia i siedzenia wraz siadaniem )jest lepsze od stada ćwiczeń- bo działa jak ćwiczenia izometryczne czy jakoś tak (nie wiem jak sie te ćwiczenia nazywają ) ale chodzi głównie o to , że ćwiczy się właśnie te grupy mięśni które są najbardziej potrzebne i jeszcze warto chodząc wciągać lekko brzuszek prostując plecy i zciągając łopatki i pośladki (wciągając brzuszek miałam na myśli prostować się a nie wciągać brzuch i chodzić na wdechu)
Źródło: maluchy.pl/forum/index.php?showtopic=8647



Temat: 6 weidera
Najlepsze cwiczenia na miesnie brzucha to:

a) prosty brzucha:
1. Cw. z obciazeniem w zwisie
2. Cw. w lezeniu na dolne partie z obciazeniem
3. j.w. na gorne

skosny brzucha i poprzeczny:
1. ciezkie ciagi, wioslowania itp.
2. Cw. izometryczne

a na spalenie tkanki tluszczowej z brzucha, bo tluszcz nie spala sie miejscowo to:
- tabata
- hiit
- cw. aerobowe

miesnie brzucha maja przewage wlokien wolnokurczliwych wiec potrzebujemy wiecej powtorzen i serii (niz w normalnym splicie) aby pobudzic to wzrostu ta partie
Źródło: fbb.pl/index.php?showtopic=32815


Temat: brzuuuuch
Najlepsze cw. na mm. skosne wewn i zewn. sa:

- cwiczenia statyczne w ktorych miesnie pracuja eksentrycznie, w skurczu izometrycznym np. przysiady, MC itp.
- cwiczenia dynamiczne typu skrety, skretosklony, sklony tulowia, podciagania nóg na boki np. zwisie, w lezeniu sit-up ze skretosklonami do przeciwnej nogi, wioslowanie sztangielka (wystepuje sila skrecajaca podczas podciagania sztangielki do brzucha lub klatki piersiowej i w tym momencie miesien w celu utrzymania rownowagi zaczyna pracowac)

pozdro
Źródło: fbb.pl/index.php?showtopic=34265


Temat: Dla mam co miały - będą miały cesarkę
Nie mogą to być ćwiczenia zbyt obciążające mięśnie brzucha miednicy i krocza-są one jeszcze porozciągane po porodzie. Z tego co pamiętam to brzuszki mi pozwolili robić po pół roku.
Możesz np unosić w górę pośladki, robić pionowe nożyce wysokie, ćwiczenia na klatkę piersiową, izometryczne (napinania) itp
Gdzieś miałam rozpiskę co i kiedy wolno ale mi wcięło w czasie remontu
Kasia
Źródło: maluchy.pl/forum/index.php?showtopic=11163


Temat: Cwiczenia izometryczne
"Jest to rodzaj ćwiczeń, kiedy mięśnie kurczą się ale stawy pozostają nieruchome, więc włókna mięśniowe zachowują tę samą długość. Są one zwykle wykonywane przy opieraniu się o nieruchomą powierzchnię- na przykład, przyciskając dłonie do ściany. Ćwiczenia izometryczne są skuteczne w rozwijaniu całkowitej siły jakiegoś danego mięśnia, albo grupy mięśni. Jest to często wykorzystywne w rehabilitacji, ponieważ dzięki nim można dokładnie wyodrębnić określone słabsze miejsce, a następnie zastosować ćwiczenia wzmacniające pod odpowiednim kątem zgięcia stawu. Ćwiczenia izometryczne nie specjalnie nadają się do trenowania jakiejś dziedziny sportu, ale mają wiele innych przydatnych zastosowań. Jest to trening, który w sposób szybki i wygodny pozwala wzmacnianie mięśni bez potrzeby użycia specjalnego sprzętu, przy mniejszym ryzyku urazu"

mozna tez cwiczyc na przystanku,w autobusie czy w pracy napinajac pewne miesnie (np brzucha czy ud) i wytrzymujac ok 15 sekund.nie widac a efekty sa
Źródło: babskieforum.fora.pl/a/a,180.html


Temat: Brzuszki
Na dolne proste partie brzucha proponuje uniesc nogi do pionu i przyciagac glowe jak do zwylych brzuskow,a na skosne dolne-poprostu przyciagac na zmane-najlepiej jest np.najpierw zrobic 10 sklonow do jednej nogi,a potem do drugie(dzieki temu twoje miesnie ciagle pracuja,a nie odpoczywaja tak jak przy zmienianiu nog).jezeli poczujesz bol karku-znaczy,ze zle wykonujesz cwiczenie-najlepiej lekko tylko dotykaj rekoma glowy i nie kladz na nich jej ciezaru...
Proponuje ciwczenia Pilates(np.na DVD) wykonujesz po 20 min dziennie i naparwde w szybkim czasie zobaczysz rezultaty(nie trzeba przy nich skakac )-to sa cwiczenia izometryczne,ktore usmuklaja twoja sylwetke(bo jednoczesnie buduja i rosciagaja miesnie).
Źródło: babskieforum.fora.pl/a/a,576.html


Temat: [MOJA HISTORIA] Moja historia - Grazyna1950
Nie mam ustalonych jakiś specjalistycznych ćwiczeń - tylko trochę izometrycznych na wzmocnienie mięśni posladków, brzucha, kręgosłupa i troszkę pedałuję na rowerku stacjonarnym. Sama boję się podejmować inne ćwiczenia, aby sobie nie zaszkodzić. Kręgosłup mój już się chyba przyzwyczaił, że sam mnie musi utrzymywac w pionie (bez kul) i coraz rzadziej mnie boli. Najpóźniej w czerwcu, a może wcześniej będę mieć profesjonalną rehabilitację. Szkoda, że wcześniej nikt mi nie uświadomił jak ważna jest rehabilitacja po operacjach. Gdybym miała wiedzę na ten temat wcześniej myślę, że już biegałabym jak "szesnastka"
Źródło: forumbioderko.pl/viewtopic.php?t=483


Temat: [ KAPOPLASTYKA] Rehabilitacja po kapoplastyce - wskazówki
Raddirons - w środę mam spotkanie z p.Joanną. Zapytam jej. Wizyty są niedrogie jak myślę. Wiesz - może zadzwoń do niej i zapytaj jej czy nie podjęłaby się Twojej rehabilitacji? i jaka cena byłaby bo niewiem czy do każdego przypadku po operacji jest taka sama cena. Porozmawiaj z nią - myślę, że się porozumiecie, bo to osoba energiczna i otwarta.
Moje ćwiczenia zmieniają się i w miarę postępu sprawności dochodzą nowe. Oprócz ćwiczeń na wzmocnienie mięśni obecnie prostujemy skoliozę aby chód był prosty bez utykania.
Codziennie ćwiczę na leżąco na plecach, na brzuchu, na siedząco i stojąco. Staram się jak najwięcej.
Na każdym spotkaniu mam zadawaną pracę domową Gdy spotykamy się jest oceniany jest mój postęp, sprawdzana siła i sprawność mięsni i dostaję kolejne zalecenia. Na każdym spotkaniu razem ćwiczymy i rozmawiamyo efektach, mam udzielane wskazówki bardzo jasne jak prawidłowo ćwiczyć i na co zwrócić uwagę.
Ćwiczenia w każdym przypadku są inne - myślę, że musisz na próbę umówić się gdy dogadasz się przez telefon. Ja tak zrobiłam - po pierwszym spotkaniu dobrze się rozumiałyśmy, mi się podobało prowadzenie zajęć i zaczęłyśmy się umawiać na regularne spotkania.
Ja naprawdę jestem zadowolona, mam nadzieję , że Ty też będziesz.
Tymczasem ćwicz ćwiczenia izometryczne zadane w szpitalu i to jak najczęsciej. To ważne i w początkowym etapie rehabilitacji mają duże znaczenie. Proponuję Ci jak najszybciej zadzwoń do p. Joanny. Będziesz mieć jasność sytuacji. Jeśli będziesz wolał szukać kogoś w Zamościu to będę rozpytywać się, kto mógłby Ci pomóc
Daj znać na pw jak poszło.
Źródło: forumbioderko.pl/viewtopic.php?t=89


Temat: dyskopatia a masaż izometryczny
Czy dla wzmocnienia mięśni prostowników grzbietów i mięśni brzucha, u osób ze skłonnościami do "wypadania dysku" masaż izometryczny ma sens?
Zastosowałabym serię 10 zabiegów 2 razy w tygodniu + ćwiczenia na ww mięśnie. Co uważacie?
Pytam, bo mam panią lat 30. Często cierpi na "wypadanie dysku". Nastawia ją wtedy kręgasz i zaleca wzmocnienie mięśni. Ona przychodzi do mnie i chce co tydzień chodzić na masaż. Tak dla profilaktyki. Chciałabym wiedzieć jaki jest sens takiej profilaktyki. Ta pani to nie jest jedyny przypadak z tym problemem w moim gabinecie.
Proszę o odpowiedź, bo sądząc z ilości osób które czyta tematy o dyskopatii, zainteresowanie tematem jest ogromne. Myślę, że problem też dosyć powszechny.
Źródło: forum.serwis-masazysta.pl/viewtopic.php?t=1045


Temat: Robimy brzuszek!
Specyfika mięśni brzucha jest taka, że trudno robić ich masę. Brzuszki czy inne pierdoły nic tu moim zdaniem nie dadzą. Jeżeli już to ćwiczenia z obciążeniem (u mnie wystarczają przysiady i inne ćwiczenia angażujące brzuch jako stabilizator). Co do izometrycznych to ciężko mi powiedzieć czy zbudowałem na tym masę. Na pewno uwydatniło mi to mięśnie brzucha (były pełniejsze i bardziej widoczne), ciężko zmierzyć przyrost masy mięśni brzucha

Pozdrawiam.

PS: Przy przysiadach mięśnie brzucha działają izometrycznie, a jednak te ćwiczenia ładnie budują brzuch.
Źródło: pfd.webd.pl/viewtopic.php?t=1340


Temat: ZESTAW ĆWICZEŃ BIUROWYCH (do wykonywania w pracy...a co :)))
Czy można ćwiczyć w czasie pracy za komputerem lub przy okazji innych prac wykonywanych na siedząco?
Pomysł wykorzystywania każdej chwili do0 ćwiczeń jest godny pochwalenia, jednak nie należy zapominać o właściwym treningu oraz diecie, która stanowi podstawę kształtowania sylwetki.

Warto uświadomić sobie cel, który osiągamy ćwicząc mięśnie brzucha i ud. Mając na uwadze wzmocnienie tych mięśni konieczne jest wykonywać ćwiczenia z obciążeniem, natomiast chcąc wspomóc odchudzanie organizmu wraz ujędrnianiem tkanek w tym obszarze, należy wykonywać wysiłek umiarkowany w intensywności, ale długotrwały.
Pierwszy cel jest dosyć trudno realizować za biurkiem, drugi może się udać. Polecam dwa rodzaje ćwiczeń:

izometryczne
z niewielką amplitudą ruchu (ze względu na ograniczoną powierzchnię oraz zachowanie należnej postawy podczas pracy).
Wykonując ćwiczenia izometryczne maksymalne napięcie należy utrzymywać przez 15 - 30 sekund, wykonując kilkanaście powtórzeń oraz kilka serii.

Izometryczne na brzuch:
siedząc za biurkiem w prawidłowej pozycji, należy mocno napiąć mięśnie brzucha.
Izometryczne na uda:
w siadzie, trzymając stopy blisko siebie, kolana naciskają na siebie. Bardzo dobre ćwiczenie na wewnętrzną część uda;
rozstawiając nogi tak, aby zewnętrzne części ud opierały się o brzegi biurka, stolika (tak, aby te przedmioty mogły stawiać opór udom), naciskać udami na zewnątrz, i utrzymać napięcie mięśni;
w staniu, tak by pięta jednej nogi była oparta o ścianę lub inny stabilny przedmiot. Proszę naciskać lekko zgiętą nogą w tył. W ten sposób kształtujemy mięśnie ud i pośladków.
Z małą amplitudą ruchu na brzuch można wykonywać następujące ćwiczenia: w pozycji siedzącej skłony tułowia w bok, tak jakbyśmy podnosili długopis, który spadł z boku krzesła. Ćwiczenia należy wykonywać na jedną i drugą stronę, najlepiej na przemian;
trzymając się mocno biurka, barki ustabilizowane (konieczne w tym ćwiczeniu będzie krzesło obrotowe), proszę wykonywać energiczne skręty biodrami. Ważne by barki i tułów były cały czas skierowane w przód i nie wykonywały najmniejszego ruchu.
Wreszcie ćwiczenia z mała amplitudą ruchu na uda
w siadzie, przenoszenie jednej nogi na zewnątrz i do wewnątrz. Ćwiczenie proszę wykonywać dla jednej i drugiej nogi;
na krześle na kółkach, proszę odsunąć się jak najdalej, a następnie bez pomocy ramion wrócić do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórzyć kilkanaście razy.
Źródło: maluchy.pl/forum/index.php?showtopic=2989



Designed by Finerdesign.com