Ćwiczenia dla uczniów klas IV-VI

Podobne

 

to get to the rainbow you have to go through the storm

Temat: Podręczniki szkolne
" />Moje dzieciaki z klas IV-VI zostawiają swoje przybory do plastyki w szkole - wygospodarowałam dla nich szafę i tam trzymają bloki, papiery kolorowe, farby ... niestety jest z tym trochę kłopotu , bo podbierają sobie niektóre rzeczy , a czasami nawet coś komuś zginie dlatego droższe przybory noszą ze sobą.....
Książki i ćwiczenia jeśli takowe mają, przynoszą tylko na konkretne wyznaczone do tego lekcje np. z historii sztuki - w innym wypadku nosić ich nie muszą ..... myślę ,że to kwestia organizacji , bo szafy w każdej sali i pracowni są na ogół pełne starych szpargałów , które z powodzeniem można wywalić ...
W sumie faktycznie plecaki dzieciaków zwłaszcza tych z klas I-III są okropnie ciężkie, bo noszą one wszystko + zabawki i inne gadżety ... u gimnazjalistów jest już zupełnie inaczej , niektórzy mieszczą swoje rzeczy w niewielkich rozmiarów torebeczkach ... mam takich uczniów ... jeden zeszyt do wszystkiego i strój na w-f często przez kilka miesięcy ten sam ....no są i ambitni, ale Ci noszą swoje podręczniki w plecakach na kółkach - takie wózeczki , jak na zakupy mają ...
Sama zastanawiam się co zrobię , jak Hubertowi przyjdzie iść do szkoły ... plecaka nosił nie będzie ze względu na swój kręgosłup , a dwa komplety podręczników to chyba lekka przesada ...będę musiała opracować jakiś patent
Źródło: niezwykla-kraina.pl/forum/viewtopic.php?t=3003



Temat: =-> Mala Gielda 2 <-=
" />Sprzedam książki:

-Praktyczny Kurs Turbo Pascala, wyd IV, Tomasz Sadowski, z plytą cd dołączaną do książki. Helion

-Praktyczny Kurs Delphi, Tomasz Sadowski, z płytą cd dołączana do książki. Helion

-Turbo Pascal - ćwiczenia, Karol Wierzchołowski, Wydawnictwo RM - opisuje krok po kroku wszystkie funkcje programu, bardzo pomaga w nauce po opanowaniu minimum teorii

Kupujący taki zestaw otrzyma za darmo Programowanie w Delphi - poradnik krok po kroku, wydawca - axel springer.

Książki i płyty cd są w idealnym stanie, wyglądają jak nowe, nie były noszone w plecakach czy torbach do szkoły ani na uczelnie. Po zakupieniu leżały w domu na pułkach

Jest to idealny zestaw dla uczniów klas o profilu informatycznym oraz studentów chcących szybko przyswoić lub przypomnieć sobie środowisko turbo pascal i delphi.

Ceny do uzgodnienia na priv.
Źródło: forum.battlefield1942.pl/viewtopic.php?t=15785


Temat: Uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim
" />Cześć! No cóż, w teorii szkoła powinna zatrudnić pedagoga specjalnego, a w praktyce - zdobądź program nauczania dla szkół specjalnych, porównaj z programem , który będziesz realizować w danej klasie, weź pod uwagę orzeczenie ucznia, a potem stwórz plan dla danego ucznia wplatając w niego ćwiczenia rewalidacyjne i uwzględnij rodzaje zaburzonych funkcji dziecka. Pamiętaj też, że taki uczeń powinien mieć przyznane dodatkowe godziny nauczania indywidualnego (zapytaj pedagoga szkolnego). Nawiasem mówiąc te godziny bardzo pomagają dziecku, a masz dodatkową kasę. W mojej szkole podstawowej w kl. IV-VI tacy uczniowie mieli dodatkowe 4 godziny indywidualnych zajęć tygodniowo. Nie wiem jak to wygląda w gimnazjum. I jeszcze jedno, jeśli kiedyś będziesz musiała napisać konspekt lekcji to musisz w nim uwzględnić zadania i działania operacyjne dla takiego ucznia (też takie pisałam, ale dla klas I-III) Ze względu na obecność uczniów z upośledzeniami w szkole masowej , moja szkoła zafundowała mi studia podyplomowe - "Integracja z rewalidacją" - polecam. Powodzenia.
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=9036


Temat: Może ktoś wie...
" />Dzięki jk111 za odpowiedź.
Ja też prowadzę dziennik. Tematy piszę dość szczegółowo. zaznaczam obecność.

W osobnym segregatorze mam indywidualnie dla każdego ucznia wypisane dysfunkcje oraz rodzaje ćwiczeń jakie zaleca ppp. Program terapii mam ogólny dla grup wiekowych od 1 do 3 kl. W klasie I mam 5 uczniów, w II - 3 uczniów, a w III - 8. Dzieci mają bardzo podobne zaburzenia, więc do końca nie wiem czy sensowne jest pisanie programu dla każdego ucznia, skoro jest to terapia grupowa. No i nie wiem, czy jest rozporządzenie, które reguluje tą sprawę. W klasach IV - VI prowadzę podobnie terapię, z tym, że tu zgłosiłam grupy do programu Ortografitti. Dokumentację mam podobną. Jeśli po każdym zajęciu będę zobligowana do napisania notki czego uczeń sie nauczył, to się załamie, bo w ciągu tygodnia nie wymyślę 30 tematów i nie dam rady ocenić czego nauczyła sie 30 tka dzieci., bo tak zalecała mi dokumentować pani wizytator.

Jk111, napisz, jakiego wydawnictwa masz dziennik i jak możesz to prześlij mi na maila przykładowy indywidualny program. Jeśli będę musiała coś takiego napisać, to chciałabym zrobić to dobrze i mieć jakiś wzór. Znalazłam tylko coś dla uczniów upośledzonych. Jeszcze raz bardzo proszę o wsparcie starszej i wydawałoby się doświadczonej nauczycielki (a pozory jednak mylą
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=11191


Temat: PSO j.angielski kl.1-3, kryteria oceniania
" />Przedmiotowy system oceniania tworzymy w oparciu o Statut Szkoły oraz Wewnątrzszkolny System Oceniania obowiązujące w danej placówce. Ocenianie dzieci w klasach I-III (tzw. etap wczesnoszkolny,I etap edukacyjny, kształcenie zintegrowane) różni się od oceniania w klasach IV-VI (tzw. II etap edukacyjny). PSO tworzymy również w oparciu o podręcznik oraz program nauczania odpowiadający wymogom reformy oświaty (Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i kształcenia ogólnego będąca załącznikiem do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 maja 2002 roku). Proponuję rozejrzeć się za dobrym programem, który powinien posiadać takie cechy jak: zasadę komplementarności, spiralny przebieg procesu nauczania, elastyczność selekcji i gradacji materiału, stosowanie podejścia holistycznego, stosowanie strategii ludycznej, stosowanie form pracy zorientowanych na rozwijanie indywidualnej aktywności ucznia, rozwijanie umiejętności współpracy w grupach i zespołach, stwarzanie przyjaznej atmosfery życzliwości i partnerstwa itp. W PSO zawieramy cele nauczania w zakresie językowo-komunikacyjnym, w zakresie praktycznym (ogólnorozwojowym)
oraz w zakresie wychowawczym. Oprócz celów nauczania zawieramy treści nauczania (kategorie pojęciowe, funkcjonalne, gramatyczne, tematykę). Następnie zawieramy przewidywane osiągnięcia uczniów w zakresie umiejętności receptywnych (słuchanie, czytanie) oraz produktywnych (mówienie, pisanie). Dobry program podaje nauczycielom wskazówki co do form kontroli, technik testowania, sposobów gromadzenia informacji (przykładowe karty obserwacji ucznia, karty samooceny). W klasach I-III proponuje się ocenianie opisowe. Na I semestr oraz koniec roku można w arkuszach ocen oraz na świadectwach zamieścić krótką informację w jakim stopniu uczeń opanował wiadomości oraz umiejętności z języka angielskiego w danej klasie. Można dodać informacje dodatkowe mające na celu zmotywowanie np. chętnie wykonuje prace plastyczne, angażuje się w pracę w zespołach, jest skupiony w trakcie ćwiczeń indywidualnych, potrafi wyrecytować ...(tytuł wierszyka), potrafi zaśpiewać ...(tytuł piosenki), systematycznie odrabia prace domowe itp. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam. Ola
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=9616


Temat: przykładowy plan pracy z dzieckiem-ped.wych.
" />Indywidualny program pracy terapeutyczno- wychowawczej z uczniem klasy IV szkoły

Z uwagi na coraz częsciej pojawiającą się potrzebę indywidualnego podejścia do ucznia postanowiłam napisać program pracy terapeutyczno- wychowawczej z jednym z moich wychowanków, który zdaje sie mieć ogromne problemy nie tylko z przystosowaniem się do ram szkoły, ale też z odnalezieniem sie w grupie uczniów, z którymi uczęszcza do jednej klasy.
Indywidualny program pracy terapeutyczno- wychowawczej z uczniem klasyIV szkoły podstawowej

Okres od września 2005 do maja 2006 roku.

Dla: Rafała

Data ur. 13. 02. 1995r.

Opiekunowie: rodziceX i Y Z

Szkoła: Zespół Szkółw Łabiszynie

Klasa: IV

Wychowawca: JoannaDrangowska

Mocne strony ucznia.

Rafał bardzo lubi komputery, dużo onich wie, zna się na ich funkcjonowaniu. Zbiera czasopisma komputerowe, zktórych dowiaduje się mnóstwa szczegółów interesujących go.

Uwielbia rysować, wydaje się, że przedjakimikolwiek niepowodzeniami i stresami ucieka w świat rysowania. Jego rysunkisą bardzo dokładne, choć często wręcz ociekające krwią. Chłopiec bardzoangażuje się w ten typ zajęcia.

Z pomocą nauczyciela potraficałkiem dobrze radzić sobie z zadaniami matematycznymi. Jeśli poświęci mu siętrochę czasu na wytłumaczenie ćwiczenia, udaje mu się zdobyć dobre oceny z tegoprzedmiotu.

Lubi uczyć się języka angielskiego.Być może chce w jakiś sposób upodobnić się do taty, który mieszka i pracujeczasowo w Anglii. Widać, że zależy mu na dobrej wymowie.Pomimo występującej u niego czasamiapatii i wycofania, potrzebuje dużo ruchu, lubi działać i czuć się potrzebny,choć nie potrafi tego powiedzieć.

Słabe strony ucznia.

Rafał jest często apatyczny,wyłączony, nie zwraca uwagi na to, co dzieje się dokoła niego. Na zaczepkireaguje agresją słowną bądź fizyczną. Nie potrafi okazywać ani mówić o swoichuczuciach i emocjach‌ Podczas lekcji nie pracuje systematycznie, nie czujemotywacji do poznawania nowych zagadnień. Nie odczuwa obowiązku nauki iprzygotowywania się do zajęć. Ma problemy z nauką. Sytuacja rodzinna niestwarza warunków do prawidłowego rozwoju emocjonalnego i społecznego ucznia.

Diagnoza środowiskowa.

Rafał jest uczniem klasy czwartejszkoły podstawowej. Mieszka poza miejscem, w którym znajduje się szkoła, więccodziennie dojeżdża do szkoły autobusem szkolnym. Ma starszego o trzy latabrata, który uczęszcza do I klasy gimnazjum w tym samym budynku. Rafał pochodziz tzw. pełnej rodziny, jednaj jego ojciec od trzech lat mieszka i pracuje wAnglii, gdzie zmuszony był wyjechać ze względu na finansową sytuację rodziny iniemożność znalezienia pracy na miejscu. Matka Rafała nie pracuje zawodowo;opiekuje się domem i synami. Jednak jej opieka polega głównie na krzyku igroźbach kar cielesnych, czy pozbawienia czegoś, na czym chłopcom szczególniezależy. Rafał boi się ojca, który gdy przyjeżdża,"rozlicza" jego i brata ztego, jak się zachowywali. Chłopiec jednak pomimo bojaźni, darzy ojca czymś na kształt szacunku i pragnie, żeby tata byłniego zadowolony. Wydaje się, że również czuje przed ojcem większy respekt, niżprzed matką, która jest wybuchowa i wręcz nieobliczalna, kiedy się zdenerwuje.

Powyższa diagnoza powstała woparciu o ankiety klasowe podczas godzin wychowawczych, rozmowy z matką,pedagogiem szkolnym oraz starszym bratem chłopca.

Diagnoza problemów dziecka.

Rafał jest dzieckiem bardzoskrytym, wyrażającym swoje emocje i uczucia przeważnie w rysunkach, które są czasemzatrważające, ale też bardzo dobrze wykonane.

Na lekcjach najczęściej jestapatyczny, nieobecny myślami, zatopiony w rysowaniu. Rzadko kiedy pracuje wrównym tempie z innymi uczniami.

Matka chłopca była dwukrotnieproszona o zgodę na wysłanie Rafała na badania do przychodni PPP, sprzeciwiłasię temu jednak kategorycznie twierdząc, że robimy (szkoła) z jej dziecka"wariata". Nie trafiały do niej przekonywania, że Rafał osiąga słabe wyniki wnauce i że takie badanie pomogłoby zdiagnozować jego problemy i robić wszystkow celu poprawienia jego ocen i jego koncentracji na lekcji.

Rafał nie ma zaufania ani dokolegów, ani do nauczycieli, którzy jego zdaniem, wymagają zbyt wiele. Jestdzieckiem, które wydaje się nie zdawać sobie sprawy z obowiązku szkolnego-często wagaruje, szczególnie, gdy wie, że czeka go jakaś sytuacja stresująca-sprawdzian, pytanie itp., przychodzi na zajęcia nieprzygotowany, bez książek,zeszytów i przyborów szkolnych.

Z reguły, gdy dzieje mu się krzywdaze strony kolegów, nie przychodzi się skarżyć twierdząc, że i tak w końcu to on"obrywa".
Źródło: sledzik.webh.pl/ped/viewtopic.php?t=63


Temat: Centymetry i czasowniki nie dla maluchów
" />Centymetry i czasowniki nie dla maluchów
2007-10-17

Wyleciały milimetry, zamiana metrów na centymetry, pisemne dzielenie, mnożenie, prawie cała ortografia i cała gramatyka. Tymczasem ćwiczenia do klasy IV zaczynają się od... powtórki gramatyki! Nauczyciele protestują przeciw zmienionej tydzień przed początkiem roku szkolnego podstawie programowej dla nauczania początkowego

- Właściwe całą III klasę mogę już teraz spokojnie puścić na wakacje - mówi Ewa Adamczyk, nauczycielka nauczania początkowego w krakowskiej podstawówce nr 85.

Wszystko, czego zgodnie z nową podstawą programową powinna nauczyć dzieci w ciągu trzech lat, przerobiła ze swoimi uczniami w dwa lata, gdy obowiązywała jeszcze stara podstawa.

Zmieniła się ona na tydzień przez wakacjami (rozporządzenie zostało podpisane 23 sierpnia) i według nauczycieli została drastycznie okrojona. - Dodatkowo jest zupełnie niespójna z wymaganiami wobec starszych uczniów. Na przykład w klasach I-III nie ma w ogóle gramatyki, a ćwiczenia do IV klasy rozpoczynają się od pytania: "Co już wiesz o czasowniku?". Jak mam je przerabiać z uczniami, którzy zgodnie z nową podstawą pojęcie "czasownik" powinni pierwszy raz usłyszeć dopiero w IV klasie ? - pyta Anna Dyszy-Kasprzycka, ucząca języka polskiego w klasach IV-VI.

Nauczyciele alarmują, że brak podstaw gramatyki utrudnia dzieciom naukę pisania tekstów. Bo aby dziecko dobrze pisało, musi wiedzieć, że jeśli rzeczownik jest rodzaju żeńskiego, to przymiotnik też musi być w tym rodzaju. - Jak mam mu to przekazać, skoro takie pojęcia jak czasownik, rzeczownik i przymiotnik w nowej podstawie nie istnieją ? - pyta ucząca klasy I-III w podstawówce nr 85 Anna Kras.

Co to za kreseczki?
Zmiany dotyczą też matematyki. Nie ma już nauki pisemnego dzielenia i mnożenia. Fikcyjne operacje pieniężne dzieci mają wykonywać na kwotach jedynie do 100 zł. Wyleciała zamiana metrów na centymetry. Milimetrów nie ma w ogóle.

- Dzieciaki patrzą na linijki i pytają: "Proszę pani, a co to są te drobne kreseczki?". Mam im powiedzieć: "Dowiecie się kochani w IV klasie?"- ironizuje Adamczyk.

- Maluchy trzeba uczyć życiowo. Jak mogę im nie mówić o zmianie metrów na centymetry, skoro to się ciągle wokół nich dzieje. Pobieranie miary na mundurki, mierzenie w gabinecie lekarskim... - podaje przykłady Adamczyk.

- Szkoła nie jest jedynym miejscem, z którego dzieci czerpią wiedzę. Wokół nich toczy się życie. Oglądają telewizję, chodzą do supermarketów. Trudno liczyć z dziećmi tylko do 100 zł, skoro mama w sklepie wydaje znacznie więcej. Trudno też nie uczyć o procentach [te wyleciały z matematyki w kl. IV-VI - przyp. red.], skoro wokół same promocje. To tańsze o 10, tamto o 30 proc. - mówi matematyczka Urszula Mazur.

Minister: Cóż ja mogłem?
Dlatego nauczyciele z krakowskiej podstawówki bagatelizują nową podstawę. Uczą zgodnie ze starymi zasadami. Teraz przygotowują spotkanie z rodzicami, na którym chcą prosić ich o zgodę, by uczyli według starych zasad.

Oceniać muszą jednak według nowych. Uczniom, którzy nie przyswoją gramatyki czy operacji zamiany miar, ale opanują wszystko, co jest w obecnej podstawie, będą zmuszeni postawić wysokie oceny. Efekt? - Wypuścimy ze szkoły bardzo słabe dzieci z bardzo dobrymi wynikami - ostrzegają.

Dlatego pedagodzy z krakowskiej podstawówki piszą apel do ministra edukacji o przywrócenie dawnej podstawy. - Bez względu na to, czy po wyborach zostanie ten sam minister, czy przyjdzie nowy, trzeba coś z tym zrobić - mówi kategorycznie Kras.

- Zostałem ministrem dwa tygodnie przed końcem wakacji. Nic nie mogłem z tym zrobić - tłumaczy minister edukacji Ryszard Legutko. Przyznaje, że protesty przeciw nowej podstawie programowej, zwłaszcza tej dla klas I-III w szkołach podstawowych i zwłaszcza te dotyczące gramatyki, docierają do ministerstwa. - Chcemy wszystkie błędy i nieścisłości poprawić - zapowiada.

Autor: Olga Szpunar

Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków
Źródło: niezwykla-kraina.pl/forum/viewtopic.php?t=2654



Designed by Finerdesign.com